قوانین و مقررات خرید از تارنمای پارس روشنا

فروشگاه پارس‌روشنا طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون جرائم رایانه‌ای و قانون تجارت الکترونیکی فعالیت می‌کند. دسترسى و استفاده کاربر از تارنما این شرکت به آدرس parsroshana.ir مشروط به رعایت قوانین و ضوابط و شرایط ذیل قرارداد می‌باشد. شما با ورود به تارنما، بدون هیچگونه محدودیت و شرطى، قرارداد را می پذیرید. ورود کاربران به تارنما پارس روشنا به منظور استفاده از خدمات ارائه شده توسط این شرکت، به معنای آگاه بودن و پذیرفتن قرارداد و همچنین سیاست‌های حفظ حریم شخصی پارس روشنا است. ثبت سفارش نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین و اطلاعیه های پارس روشنا از سوی کاربر است. توجه داشته باشید که این قوانین و مقررات ممکن است در طول زمان تغییر کند، بنابراین کاربران ملزم به بررسی قوانین و اطلاعیه های سامانه در هر بار استفاده از آن می باشند و استفادۀ کاربران از تارنما به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.

۱) تعاریف و کلیات

۱-۱- پارس روشنا:

فروشگاه پارس روشنا با علامت تجاری پارس روشنا به عنوان نماینده رسمی فروش و ارائه خدمات پشتیبانی محصولات فاراتل در استان گلستان و ارائه سایر پشتیبانی الکترونیکی و به آدرس اینترنتی parsroshana.ir است.

۱-۲-مشتری یا کاربر:

به شخصی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت‌نام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات پارس روشنا اقدام کند. اشخاص حقیقی اقرار می نمایند که دارای ۱۸ سال تمام بوده و اهلیت قانونی دارند.

۱-۳-اعتبار:

مبلغی است که کاربر خدمت گیرنده در حساب کاربری خود به منظور استفاده از خدمات پارس روشنا دارد. این مبلغ به صورت پرداخت از طریق سامانۀ بانکی و کارت‌های عضو شبکۀ شتاب و یا با استفاده از کدهای هدیه طبق شرایط اعلامی از طریق شبکه های اجتماعی یا تارنما شرکت منظور و محاسبه خواهد شد.

۱-۴-اطلاعات محرمانه:

اطلاعاتی که توسط کاربران در اختیار پارس روشنا قرار داده می‌شود. اعم از اطلاعاتی که به صورت مستقیم از سوی کاربران وارد می شود و یا اطلاعاتی که به صورت خودکار و در نتیجۀ بهره برداری از خدمات پارس روشنا ثبت می گردد.

۱-۵-بازه زمانی تحویل:

در حالت عادی مدت زمانی که پارس روشنا متعهد به تحویل کالا در آن می‌باشد، برای سفارشات موجود در انبار فروشگاه بین ۱ تا ۲ روزکاری است. با این وجود بازه زمانی کالاها با یکدیگر متفاوت بوده و این بازه زمانی متناسب با شرایط بازار اعم از؛ موجودی کالا در انبار فروشگاه، شرایط شرکت تامین کننده، و … است. همچنین محصولات خاص، از قبیل کالاهای حجیم یا بسیار حجیم یا کالاهایی که حمل و نقل آن مشکل است، مدت زمان بیشتری جهت ترخیص و تحویل به کاربر به خود اختصاص می دهند. لذا مدت زمان متعارف فرآیند پردازش این کالاها به مدت اصلی تعهد پارس روشنا اضافه خواهد شد.

۱-۶-هفته کاری:

عبارت است از ۶ روز کاری از شنبه الی چهارشنبه از ساعت ۸ الی ۱ عصر، ۵ الی ۸ عصر و پنج‌شنبه ها از ساعت ۸ صبح الی ۱ عصر. تعطیلات رسمی و یا تعطیلات اعلامی از سوی مراجع قانونی داخل در هفته کاری نیست.

۲) شرایط ثبت سفارش و خرید

۲-۱- مشتری با پذیرش این قرارداد، فروشگاه پارس روشنا را به عنوان حق العمل کار خود جهت خرید کالای ثبت شده در سبد سفارش خود انتخاب می نماید. این قرارداد براساس قوانین جاری در جمهوری اسلامی ایران و ماده ی ۳۵۷ به بعد از قانون تجارت به تنظیم رسیده و تابعی از آن است. با توجه به اینکه پارس روشنا نماینده محصولات شرکت فاراتل در استان گلستان است به عنوان واسطه خرید از فاراتل است، بنابراین کالاها، قیمت های موجود در تارنما متعلق به پارس روشنا نبوده بلکه به معنی لیست قیمت های ارائه شده توسط شرکت فاراتل می باشد. با این وجود، برخی از کالاها و محصولات مطابق پروموشن های فروشگاه با تخفیف ارائه می شود.

۲-۲- با توجه به بند۱-۲-، پارس روشنا طبق قوانین کشور، اقدام به فروش هیچگونه کالای غیرمجاز نمی کند.

۲-۳- قیمت اعلام شده در تارنما پارس روشنا برای هر کالا در همان زمان قیمت نهایی آن کالا نبوده و با توجه به شرایط بازار و تاثیر مستقیم آن در خرید از فاراتل، قیمت نهایی کالا در بازه های زمانی مختلف توسط فروشنده اصلی آن تغییر می کند. بنابراین چنانچه پس از ثبت سفارش و انجام عملیات پرداخت وجه، ارزش کالا تا زمان خرید نهایی توسط پارس روشنا به هر دلیلی تغییر یابد، تامین هزینه اضافه بر عهده مشتری خواهد بود که به اطلاع ایشان خواهد رسید. بدیهی است در صورت انصراف مشتری، مبلغ پرداختی به حساب ایشان مسترد می گردد. همچنین در صورت کاهش قیمت کالا نیز، مابقی وجه پرداختی مشتری به وی مسترد خواهد شد.

۲-۴- با توجه به اینکه برخی از تخفیف های ارائه شده در تارنما برای مصرف کننده نهایی در نظر گرفته شده است، لذا ممکن است خرید بیش از تعداد مشخص را مورد تایید قرار ندهد. در این صورت پارس روشنا با اعلام موضوع به خریدار، فورا اقدام به عودت وجه خریدار به حساب وی خواهد نمود. در صورتی که خریدار با قیمت بدون تخفیف تمایل به خرید کالا داشته باشد، صورتحساب جدید برای ایشان صادر خواهد شد. بدیهی است قبل از پرداخت مابه التفاوت خرید نهایی تلقی نمی گردد.

۲-۵- عملیات خرید پس از ثبت سفارش و پرداخت وجه، معلق به تایید نهایی کارشناس پارش روشنا است و با تایید کارشناس نهایی می گردد. بنابراین قبل از تایید سفارش توسط کارشناس پارس روشنا عملیات خرید قطعی نبوده و در صورت عدم تایید سفارش از جانب کارشناس، وجه پرداختی فورا به حساب خریدار مسترد می گردد.

۲-۶- در صورتی که فاراتل به دلایل مختلف اعم از عدم موجودی یا هر دلیل دیگری خرید را تایید ننماید، به محض اطلاع، کارشناسان پارس روشنا مراتب را به اطلاع خریدار رسانده و مبلغ پرداختی به ایشان مسترد می گردد. بدیهی است در صورت تمایل خریدار به خرید کالای جایگزین، با شرایط و قیمت جدید، صورتحساب جدیدی برای مشتری صادر شده و با پرداخت مابه التفاوت خرید برای ایشان نهایی می گردد. همچنین در صورتی که کالای جایگزین دارای قیمت پایین تری باشد، مابه التفاوت به حساب مشتری پرداخت می گردد.

۲-۷- خریدار مطابق بند ۵-۲- تا زمانی که سفارش توسط کارشناس پارس روشنا به تایید نهایی نرسیده باشد، امکان لغو سفارش را خواهد داشت. در این صورت با اعلام به کارشناس فروشگاه، وجه پرداختی به حساب وی مسترد می گردد. بدیهی است برای کالاهایی که نیاز به سفارش گذاری دارند، امکان لغو سفارش به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

۲-۸- در صورت درخواست خریدار به ارائه فاکتور فروش، مطابق با مقررات فروشگاه فاکتور به ایشان ارائه خواهد شده و پارس روشنا الزامی یه ارائه فاکتور به شیوه مورد درخواست خریدار نخواهد داشت.در صورتی که مشتری نیاز به فاکتور داشته باشد، لازم است قبل از ارسال کالا به مقصد به فروشگاه اعلام نماید و فاکتور پس از تحویل کالا به مشتری صادر می گردد.

۲-۹- در کلیه مواردی که در این سند لازم است فورا وجه پرداختی را به حساب خریدار مستر نماید، این عملیات حدود ۴۸ الی ۷۲ ساعت کاری زمان بر خواهد بود. بدیهی است در کلیه این موارد کاربر باید به ثبت شماره کارت و شماره شبا یکسان که به نام ثبت کننده سفارش می باشد اقدام نماید.

۲-۱۰- کدهای هدیه و تخفیف های ارائه شده از جانب پارس روشنا به غیر از تخفیف های ارائه شده توسط فاراتل می باشد که در موارد مختلف طبق شرایط اعلامی از طریق شبکه های اجتماعی یا تارنما پارس روشنا منظور و محاسبه خواهد شد. کاربر لازم است توجه داشته باشد در صورت انصراف از خرید مطابق شرایط اعلامی این سند، کدهای هدیه و یا تخفیف های ارائه شده در استرداد وجه منظور نخواهد شد و قابلیت تمدید نیز نخواهد داشت.

۲-۱۱- در صورت ارسال اشتباه در خصوص کالای خریداری شده، پارس روشنا مسئولیت این اشتباه را پذیرفته و مبلغ پرداختی خریدار را مسترد می نماید. در صورتی که مشتری تمایل به خرید مجدد همان کالا داشته باشد، پارس روشنا با مسئولیت ایشان اقدام به خرید خواهد کرد. در این صورت مسئولیت اشتباه مجدد در ارسال متوجه مشتری است و فروشگاه پارس روشنا مسئولیت آن را بر عهده نخواهد گرفت.

۳)تعهدات خریدار/کاربر

۳-۱- کاربر متعهد می گردد کلیه قوانین و اطلاعیه های پارس روشنا را با دقت مطالعه کرده و پس از آن اقدام به خرید نماید. هرگونه اقدام در جهت ثبت سفارش از جانب کاربر به منزله پذیرش قوانین و اطلاعیه ها است. اطلاعیه ها جزئی از قوانین بوده و ممکن است به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و یا به علل و مناسبت های مختلف در آدرس تارنما پارس روشنا منتشر گردند.

۳-۲- کاربر میبایست اطلاعات کامل خواسته شده در تارنما پارس روشنا برای ثبت سفارش را به درستی وارد نموده و از ارائه اطلاعات غیر‌واقعی بپرهیزد. در غیر اینصورت پارس روشنامسئولیتی در این خصوص بر عهده نخواهد داشت.

۳-۳- کاربر متعهد می‌گردد که صرفاً با شماره تلفن همراه و یا پست الکترونیکی متعلق به خود نسبت به ثبت نام در تارنما پارس روشنا اقدام نماید. در غیر این صورت در برابر صاحب امتیاز خط تلفن همراه، تماماً مسئول بوده و فروشگاه به محض آگاهی از این موضوع نسبت به لغو عضویت کاربر مذکور اقدام خواهد نمود.

۳-۴- مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربر است. در صورت مفقود شدن یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر مذکور موظف است در اسرع وقت موضوع را به طرق مقتضی به اطلاع پارس روشنا برساند. بدیهی است تا زمان اطلاع‌ رسانی به پارس روشنا ، مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و می‌شود به عهدۀ وی خواهد بود.

۳-۵- کاربر توافق می‌کند جهت مبادلۀ آسان اطلاعات، همۀ تغییرات و الحاقیه‌های قوانین و مقررات حاضر، اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، ارسال اخطاریه و ابلاغیه‌های مربوط به پارس روشنا، از طریق تارنما بعمل آید و کاربر ضمن پذیرش اطلاع از شرط و روند اجرایی آن موافقت خود را نسبت به اعمال شرط مذکور اعلام می‌کند.

۳-۶- کاربر می‌پذیرد مطابق قانون تجارت الکترونیک هر گونه رویه، اشکال، عبارات مبین تایید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیام‌های صادره از طرف پارس روشنا به منزله امضاء الکترونیکی و قبولی توسط وی محسوب می‌شود و هر گونه ادعایی نسبت به امضاء و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.

۳-۷- کاربر می پذیرد در صورت پرداخت ناموفق از طریق درگاه بانکی، شخصا مسئول پیگیری وجه کسر شده از سیستم بانکی مربوطه می باشد و از نظر پارس روشنا، وجه مذکور پرداخت شده محسوب نمی گردد و بدیهی است پارس روشنا در این خصوص مسئولیتی ندارد.

۳-۸- کاربر متعهد می گردد در صورت بروز هرگونه مشکل نسبت به سفارش خود، بدوا به پشتیبانی پارس روشنا اطلاع داده و در صورت حل نشدن موضوع، کارشناس امور مشتریان تمام تلاش خود را نسبت به پیگیری موضوع به کار خواهد بست.

۳-۹- در شرایط خاصی ممکن است از کاربر برای استفاده از خدمات، درخواست احراز هویت، اطلاعات تکمیلی، ارائه مدارک و یا اصلاح اطلاعات شود، در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کافی در اختیار پارس روشنا قرار ندهد، و همچنین در مواردی که کاربر اقدامات غیرقانونی و یا خلاف مقررات پارس روشنا را انجام دهد،این حق برای پارس روشنا محفوظ است تا حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائه خدمات به وی خودداری کند. بدیهی است پارس روشنا خود را متعهد به حفظ اطلاعات ارائه شده از جانب کاربر می داند.

۳-۱۰- با توجه به اینکه هزینه حمل کالا در فروشگاه های اینترنتی به صورتی تقریبی قید گردیده و یا ممکن است در سایت فروشگاه اینترنتی اشتباها درج شده باشد، در صورتی که پس از دریافت کالا مشخص گردد هزینه حمل و نقل متفاوت بوده است، کاربر متعهد می‌گردد تا ما به التفاوت هزینه حمل را به پارس روشنا بپردازد. بدیهی است در صورتی که این هزینه بیشتر محاسبه شده باشد، پارس روشنا مابه التفاوت هزینه مربوطه را به کاربر عودت خواهد کرد.

۴) گارانتی

اطلاعات مرتبط با گارانتی محصولات هنگام نصب به مشتری ارائه می شود.

۵) بسته بندی و ارسال کالا

۵-۱- هزینه بسته بندی بر عهده پارس روشنا بوده و از این بابت هزینه ای از خریدار دریافت نمی گردد.

۵-۲- خریدار باید در تمامی روش های ارسالی، هنگام تحویل کالا، بسته بندی مربوطه را از لحاظ ظاهری مورد بررسی قرار داده و در صورت وجود عیوب ظاهری و یا خرابی، ضمن امتناع از پذیرش آن، مراتب را به اطلاع کارشناس پارس روشنا برساند تا  در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام نماید.

۵-۳- کد رهگیری مرسولات پستی بعد از یک روز کاری پس از تحویل کالا به شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در اختیار پارس روشنا قرار می گیرد و پس از این مدت در صورت درخواست خریدار به ایشان ارائه خواهد شد.

۵-۴- کالاهای خریداری شده صرفا در آدرس اعلامی خریدار در زمان ثبت سفارش در داخل کشور قابل تحویل است. بدیهی است فروشگاه از تحویل کالا در سایر کشورها و یا آدرس های نامشخص و مکان های عمومی از قبیل خیابان، پارک و …. خودداری خواهد نمود و کلیه مسئولیت های ناشی از عدم اعلام آدرس دقیق متوجه خریدار است.

۵-۵- خریدار لازم است به هنگام تحویل کالا اوراق هویتی خود را مطابق با مقررات شرکت پست جمهوری اسلامی ایران ارائه نماید. هر گونه قصوری از این بابت که منجر به عدم تحویل کالا به خریدار شود متوجه پارس روشنا نبوده و خریدار مسئولیت خواهد داشت.

۵-۶- با توجه به اینکه کالاهای مختلف خریداری شده سبد کاربر ممکن است همگی در آن واحد در دسترس نباشد، طبیعتا تحویل همه کالاهای یک سبد خرید در زمان واحد امکان پذیر نیست. بنابراین خریدار لازم است به این نکته توجه داشته باشد.

۶) پرداخت خسارت

مجموع مدت زمان فرایند ثبت سفارش و تامین کالای موجود در فروشگاه، یک الی دو روز کاری تا زمان تحویل می باشد که تعهد کاری فروشگاه پارس روشنا به مشتریان است. در غیر این صورت:

الف) در صورتی که بعد از اتمام این مهلت کالا مفقود شده و به دست مشتری نرسد، علاوه بر عودت فوری وجه به حساب ایشان، مطابق با میزان مقرر در بند ۵-۲ وجه التزام به وی پرداخت خواهد شد.

ب) در صورتی که در طی این مدت، کالا کنسل شده(به غیر از کنسلی به درخواست کاربر) و یا به هر علتی امکان خرید کالا میسر نباشد، مطابق با بند ۵-۲ وجه التزام پرداخت می گردد.

7) سیاست مرجوعی و بازگشت وجه

برای اطلاع از سیاست مرجوع کردن به این صفحه مراجعه کنید